fredag 23 april 2010

V 16

Hej!

Våren är igång rejält här på skolan. Nu syftar jag inte på det schizofrena vädret som besökte oss under onsdagen och torsdagen. Vid sidan av det vanliga schemat så har denna tid av terminen nämligen massor av andra aktiviteter att erbjuda. Vi snackar Bokbytardagen, bondgårdsbesök, Framtidens lärande, Skräpdagen, biblioteksbesök, Minimarathon mm mm.

Detta är å andra sidan ingen direkt överraskning. Varje gång april/maj drar igång ser det ut så här. Skolan är alltså som mest populär strax innan den tar semester. Åtminstone för den "övriga" världen. För alla som befinner sig i skolan ger detta en extra kick. Energin kan i vissa fall gå lite på sparlåga vid denna tidpunkt på året (inte hos oss förstås).

Bokbytardagen pågår för fullt nere på stan medan jag skriver detta. Jag har precis varit på plats med fyra elever som fick visa sina läskunskaper för de personer vi lyckades haffa. Det var spännande att leka intensiv torghandlare under en timme.

Under nästa vecka kommer min vikarie Jonas att hälsa på i klassen. Som sagt mycket utöver schemat så här års. Det här med barnafödande kan jag förstås inte helt och hållet skylla på utomstående krafter dock...

Trevlig helg!
/Ken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar