fredag 19 november 2010

V 46

Hej!

Vilken avslutning på veckan fick! The Rocket Boys gjorde ett bejublat framträdande i klassrummet. Det är för övrigt vårt eget pojkband i klassen. Jag hoppas på fler låtar i framtiden.

Ordning och reda, helg efter fredag. Detta har varit mottot under veckan. Både för lärare och elever. Vi har lagt krutet på att hålla extra koll på skor och kläder. Det är en klar förbättring sedan förra året dock.

Julstämning har kommit igång rejält. Både jag samt Pia från kören har övat sånger inför Advent och Lucia. Hur programmet ska se ut inför Julfesten behöver vi däremot tänka lite mer på.

Jag tar mig till Hjorthagen på söndag och hoppas att träffa så många som möjligt då.

Till sist skänker jag ännu en tanke till en familj i klassen som haft en otroligt tung vecka. Att förlora en nära medlem inom familjen genom en plötslig olycka är ett hårt slag. Jag vet genom egen erfarenhet vad som kan ske inom en. Känslorna kastas från en kant till en annan. Livet känns mer än någonsin både starkt och bräckligt på samma gång.

Ha en trevlig helg och ta hand om varandra!
Ken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar