fredag 10 december 2010

V 49

Hej!

Denna vecka har hela skolan samlats vid två olika tillfällen. I måndags var det Finlands självständighetsdag och i fredags firades Nobeldagen. Nobeldagen i år liksom förra året är för övrigt det enda tillfälle förutom bröllop och begravningar som jag har kostym på mig. Tyvärr finns det inget fotografi som kan styrka detta påstående.

Det har åkts skidor rejält både under raster och idrottslektioner. Eleverna är otroligt duktiga på att få sig sin utrustning och komma ut i spåret. På måndag kör vi Lusseloppet med hela skolan.

Inför Julfesten kommer klassen läsa dikten "Tomten" av Viktor Rydberg. Den må vara lite krånglig men tillsammans ska vi ro den i land. På måndag skickar jag hem det stycke som eleverna ska läsa upp. Det rör sig om fyra meningar var.

Flera elever har tyvärr insjuknad under de senaste veckorna. Det verkar röra sig om feber, huvudvärk och allmän trötthet. Inget ovanligt för årstiden dock.

Klassen som helhet är annars lika nyfikna som tidigare och arbetar på bra in i det sista. Första läxförhöret har klarats av med stor bravur. De 17 som var i klassen under fredagen visade att de verkligen gjort sin läxa, kul!

Tråkigt nog måste vi släppa tillbaka Linda till Mälardalens Högskola igen. Dessa två veckor har varit väldigt givande både för mig och klassen. Jag önskar henne lycka till med de fortsatta studierna och tack för denna gång!

Ha en trevlig helg!
/Ken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar