fredag 16 december 2011

Övning, övning och övning - vecka 50!

Ännu en intensiv vecka på Gripsholmsskolan har nått sitt slut. Denna vecka har för tvåornas del fyllts av besök, övningar inför julfesten, Lucia och två dagar utan klassrum.


En hel del tid har gått åt till att förberedelse inför julfesten vilket eleverna tyckt ha varit väldigt roligt. Vi har övat och åter övat och nu börjar vårt uppträdande sitta. Väntar med spänning på julfesten!



Klass 3 ordnande luciamorgon för oss i tisdags. Vi tackar klass 3 för en fin lucia morgon. Mycket stämningsfullt!



I onsdags strålade solen underbart och då passade vi på att vara ute och ha tipsrunda med mattetema och frågor som handlade om det vi jobbat med i matten under hösten. Härligt att vara ute i friska luften och jobba!


Eleverna har varit ute med Ulrika på idrotten under veckan. I onsdags fick tvåorna chans att leka en stund tillsammans med blåvalarna :)


Vi har även gjort pepparkaksdikter med inspiration av pepparkakor. Eleverna skulle skriva en fortsättning på följande påståenden:


Jag ser...

Jag känner...

Det luktar...

Jag hör...

Det smakar...

Jag tycker...


Jag hör...


Pepparkakskalas hade vi även i tisdags när Linda som varit med oss under fem tisdagar ville tacka för denna praktikperiod. Julmust och pepparkakor var det som gällde då och eleverna åt så att det nästan stack ut pepparkakor genom öronen.


I måndags och tisdags besöktes klassen av elever som ska börja i den nya tvåan efter jullovet. Dessa elever blev väl omhändertagna av tvåorna och jag upplevde att de trivdes väldigt bra.


Ha en fin fjärde advent!


/Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar